Kurs og eksamen – FAQ

Hvordan registrerer jeg og starter kurs?

Sørg for at flagget på nettsiden er på språket du ønsker å ta kurset på.
Trykk på «registrer»-knappen øverst. Fyll så inn informasjonen i registreringsskjema.
Velg kurset du ønsker å ta fra kurskatalogen.
Klikk på start knappen.

Når kan jeg starte kurset?

Du kan starte kurset øyeblikkelig etter registrering.

Hvordan gjennomføres eksamen?

Eksamen gjennomføres på nett etter gjennømført kurs.
Du må ha 75% riktige svar for å bestå eksamen (totalt 70% på varme arbeid).
Du får 3 muligheter til å bestå eksamen.

Hvis du ikke består eksamen må du ta kurset på nytt.

Når kan jeg forvente å motta sertifikatet mitt?

Etter all dokumentasjon og betaling er mottatt sendes kompetansebevis (plastkort). Disse produseres og sendes ut daglig. Du må forvente at det tar ca. 10 dager fra kortet er produsert til du mottar det i posten. For varme arbeider utstedes kompetansebevis av Norsk Brannvernforening, dette kommer elektronisk, normalt innen 30 dager.

Arbeidsgiver skal betale for kurset, hva gjør jeg?

Når du registrerer deg som bruker får du alternativet – «Faktura skal sendes til».
Velg «Firma» og legg inn informasjonen til arbeidsgiver.

Er det mulig å bestille kurs / flere kurs for mine ansatte?

Ja, du kan registrere så mange kurs du ønsker for dine ansatte. Du må gjennomføre registrering og legge inn personlig data på dens ansatte du ønsker å melde på kurs. Det er viktig at navn, fødelsdato og e-post adresse er riktig ved registrering. Ved varme arbeider er et svært viktig at mobilnummer til deltaker er riktig registrert. Bruker får sendt e-post med inloggingsinformasjon og passord.

For større grupper (10+) kan vi gjøre registreringen for deg. Send en henvendelse til info@instantkurs.no så ordner vi det.

Jeg er arbeidsgiver, kan jeg motta en kopi av mine ansattes kompetansebevis?

Ja – hvis arbeidsgiver har betalt for kompetansebeviset kan vi sende en digital kopi av ditt beviset. Kontakt oss på e-post – info@instantkurs.no.

Hvordan kan jeg få en samlet oversikt over kurs i min virksomhet?

Hvis du har en avtale med Instant Kurs AS og er administrator for din bedrifts konto kan du hente ut dette enkelt i administrasjonspanelet ved å klikke på «Rapporter» og deretter igjen på «Opplæringsmatrise». Her får du en enkel og rask oversikt over alle deltakernes fremgang på de ulike kurs. Du kan bruke søket til å finne en bestemt person eller eksportere alle brukerdataene til Microsoft Excel tabell som vil bli sendt til din e-post.

Sporadiske brukere:
Du kan henvende deg til oss på info@instantkurs.no med en forespørsel, så sender vi deg en oversikt. Du må sende henvendelsen fra bedriftens e-post konto og vi må kunne verifisere at du er arbeidsgiver.

Hvor kan jeg gjennomføre den praktiske delen?

Instant Norge AS organiserer praktisk opplæring for grupper og har satt opp faste datoer for gjennomføring: https://instantkurs.no/calendar_type/praksis/

Praktisk opplæring kan også gis bedriftinternt/eksternt av kompetent person. Den praktiske opplæringen skal gis av person med minst tilsvarende kompetanse. Skal du for eksempel ta kurs i stillasmontering 2-9 m, må personen som gir opplæring ha bestått minst tilsvarende kurs. Personen som gir opplæring skal signere på praksisdokumentet som sendes til oss.

Jeg får ikke logget inn?

Vanlige påloggingsproblemer og løsninger

Er du på riktig nettside?
Sørg for at du er på riktig nettside (instantkurs.no for norsk). Hvis du er registrert på annet språk, velg riktig flagg først.

Har du riktig brukernavn?
Sjekk mailen du fikk ved registrering. Her skal nettadresse, brukernavn og passord fremkomme.

Nytt passord:
Klikk på «Glemt passord» på påloggingssiden.
Følg instruksjonene i e-posten som ble sendt til deg for å tilbakestille passordet ditt.

Annet:
Sørg for at nettleseren din er oppdatert for å unngå kompatibilitetsproblemer.
Tøm nettleserbufferen hvis påloggingsproblemer vedvarer etter tilbakestilling av passordet.

Hjelp fra support:
Hvis tilbakestilling av passordet ditt via e-post ikke løser problemet ditt, vennligst kontakt vårt supportteam på info@instantkurs.no for personlig hjelp.

Jeg har registrert konto men ikke mottatt e-post?

Sjekk om e-posten har havnet i søppelposten / spam-filteret. Vi opplever fra tid til annen at e-post havner i spam-filteret.

instant-customer-support

Kontakt Oss